Genital siğil bitkisel tedavi

Genital siğil bitkisel tedavi için öne çıkarılan bitkiler ağırlıklı olarak antiseptik özelliğe sahiptir. Ancak vücuttaki diğer bölgelere oranla genital bölgenin çok daha hassas bir yapıya sahip olduğu unutulmamalı ve rastgele ürün veya kür uygulamalarının deriye zarar verebileceği ihtimali üzerinde durulmalıdır.

Bununla birlikte genel bir inanışta genital siğillere iyi geldiği düşünülen bitkiler şunlardır:

• Kekik ve çay ağacı yağları: Antiseptik özellikleri ile birçok cilt probleminde etkili olan bu yağlar lezyonları yok etmede de tercih edilebilmektedir.
  • Elma sirkesi: Antiviral, antifungal ve antibakteriyel özelliği bulunan elma sirkesi, vücudun diğer bölgelerindeki siğillerde kullanılabildiği gibi bazı hastalar tarafından genital bölge siğillerine de uygulanmaktadır.
  • Aloe vera: Tıbbi sarısabır olarak da bilinen bu bitki, günümüzde birçok krem ve jelin içerisinde de bulunmaktadır. Antiviral ve antibiyotik özelliği sayesinde de genital siğillere iyi geldiği düşünülmektedir.
  • Sarımsak ve soğan: Özellikle el ve ayak siğillerinde uygulanması tercih edilen sarımsak ve soğanın güçlü birer antibiyotik olduğu bilinmektedir. Bağışıklık sistemini güçlendirmede de etkili olan bu sebzelerin siğil üzerine doğrudan ve kontrolsüz kullanılmaları ise cilt tahrişine ve buna bağlı yayılımlara yol açabilmektedir.

Genital siğil nedir?

Genital siğiller, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlardan biridir. Bazı HPV türlerinin sebep olduğu bu siğiller, genital bölgenin nemli dokularını etkilemektedir. Çoğu durumda siğiller görülemeyecek kadar küçük olsa da tipik olarak karnabahara benzer yumrular biçiminde ortaya çıkabilmektedir.

Düşük riskli insan papilloma virüsü (HPV) enfeksiyonu ile gelişebilen bu genital siğiller, topikal reçeteli tedaviler ve birtakım tıbbi prosedürlerle tedavi edilebilmektedir.

Bazı HPV türlerinin kansere neden olabileceği bilinse de bunlar, genital siğillere neden olan türlerle aynı değildir.

Genital siğiller, cinsel organlarda görülen yumuşak büyümelerdir. Bunlar aynı zamanda rektum ve çevresinde de görülebilmektedir. Cinsel yolla bulaşan HPV enfeksiyonunun bir türünün neden olduğu siğiller, hastada ağrıya ve kaşıntıya yol açabilmektedir.

Genital siğil oluşumuna zemin hazırlayan HPV 6 ve HPV 11, servikal displaziye ve kansere neden olan yüksek riskli suşlardan farklıdır.

Bununla birlikte özellikle cinsel yönden aktif olan her bireyin genital siğiller de dahil olmak üzere HPV’nin komplikasyonlarına karşı savunmasız olduğunu söylemek mümkündür. Bunun önüne geçmek adına alınacak en önemli tedbir ise aşı olmaktır.

Genital bölgede siğil neden çıkar?

HPV virüsünün temas yoluyla bulaşması sonucunda belirti vermeye başlayan siğillerin temelinde, çoğu kez enfekte biriyle korunmasız cinsel ilişkiye girme durumu söz konusudur. Bu siğiller cinsel organların dışında kişilerin ağız ve boğaz bölgesinde de oluşabilmektedir.

Ayrıca, cinsel ilişki yaşanmadan yalnıza enfekte genital bölgeye dokunulmasıyla da siğillerin bulaşabilmesi mümkündür. Öte yandan birden fazla cinsel partneri olan kişilerin, genital siğile neden olan HPV virüsüne yakalanma olasılığı da daha fazladır.

Genital siğil belirtileri nelerdir?

Genital siğiller her zaman gözle görülecek boyutta olmayabilmektedir. Bununla birlikte genellikle enfeksiyonun vücuda girmesinden birkaç hafta veya aylar sonra siğil oluşumu başlayabilir.

Geçen bu süre, kuluçka dönemi olarak adlandırılmaktadır. Genital siğiller ten renginde veya biraz daha koyu renkte olabilmektedir. Çoğunlukla kabarık, hafif engebeli ve karnabahar şeklinde bir görüntüye sahiptir.

Birçok durumunda ağrıya sebep olmayan genital siğiller aşağıdakiler de dahil olmak üzere bazı rahatsızlıklara da sebep olabilir:

• Hafif düzeyde kanama,
  • Yanma veya batma hissi,
  • Kaşıntı ve tahriş,
  • Kadınlarda vajinal akıntı.

Bazen siğiller gruplar halinde kümelenebilmekte veya büyüyüp yayılabilmektedir. Böyle bir durumda siğillerin yol açtığı rahatsızlıklar artmakta ve hasta ağrı hissetmeye başlayabilmektedir.

Genital siğil nasıl bulaşır?

Enfekte biriyle cinsel ilişki yaşayan veya ten temasında bulunan kişilerde genital siğiller ortaya çıkmaktadır. Bulaşmanın söz konusu olması için seksüel penetrasyon zorunluluğu olmamakta veya partnerlerin boşalması gerekmemektedir.

Buna göre yalnızca dokunma yoluyla bile siğillerin bulaşabileceğini söylemek mümkündür. Öte yandan enfekte bir anne adayının vajinal doğum esnasında siğilleri bebeğe bulaştırma riski de bulunmaktadır. Elbette ki bu nadir görülen bir durumdur.

Genital siğiller, vücudun herhangi bir yerinde oluşabilecek siğillerden farklıdır. Bunlara temas etmek, genital siğil oluşumuna sebep olmamaktadır. Ayrıca, genital siğillerin ortak kullanımlı tuvaletlerden bulaşma olasılığı da bulunmamaktadır.

Genital siğil nasıl geçer?

Genital siğillere neden olan enfeksiyonun bulaşmasıyla birlikte, bağışıklık sistemi harekete geçmekte ve vücudu temizlemeye çalışmaktadır. Bu nedenle çok yaygın olmayan siğillerin zaman içerisinde kendiliğinden kaybolabilmesi de söz konusudur.

Ancak büyüyen, yayılan ve çeşitli semptomlara yol açan siğillerin mutlaka uygun bir yöntemle tedavi edilmesi de gerekmektedir. Özellikle virüsü diğer kişilere bulaştırmaktan kaçınmak adına semptomları doğru yönetmek önemlidir.

Vücudun diğer bölgelerinde oluşan siğilleri tedavi etmek için üretilen ilaçların, genital siğillerde etkili olmadığını bilmek gerekir.

Genital siğilleri yok etmenin farklı yolları vardır. Yapılacak muayenenin ardından uzman hekim tarafından şu yöntemlerden biri uygulanabilir:

• Elektrokoter ile siğillerin yakılması,
  • Kriyoterapi ile siğillerin dondurulması,
  • Lazer tedavisi ile siğillerin içerisindeki küçük kan damarlarının yok edilmesi,
  • LEEP (loop elektrocerrahi eksizyonu prosedürü) sürecinde elektrik yüklü bir halka tel yardımıyla siğilin çıkarılması,
  • Kimyasal içerikli topikal ilaçlar ile siğillere kan akışının durdurulması,
  • Siğilleri cerrahi (ameliyat) yöntemle çıkarılması.

Genital siğil tedavisinin, vücuttaki aktif HPV virüsünü iyileştirmediği unutulmamalıdır. Bu nedenle siğil tedavisinin ardından yaşam kalitesini korumak amacıyla uzman hekim önerilerine birebir uyulması gerekmektedir.

Genital siğil kanarsa ne olur?

Genital siğillerin kanaması, bulaşma riskini doğrudan artıran bir durumdur. Bu nedenle siğillerle oynanamaması, herhangi bir kesici alet yardımıyla çıkarılmaya çalışılmaması ve siğil üzerinde bulunan kabukların soyulmaması önemlidir.

Genital siğil tedavisi yalnızca uzman bir hekim tarafından planlanmalı ve en uygun yöntem seçilerek tamamlanmalıdır. Bunun dışında rastgele kullanılan ilaçlar veya uygulanan teknikler, yayılımı ve bulaşma olasılığını artıracaktır.

Genital siğillerin söz konusu olduğu durumlarda kişilerin özellikle bağışıklık sistemlerini çok daha güçlendirecek bir yaşam ve beslenme şekli tercih etmeleri de tavsiye edilmektedir.

Genital siğile ne iyi gelir?

Evde kullanılabilecek bazı ilaçlar genital siğil tedavisinde etkili olarak lanse edilse de bu bilgiyi destekleyecek çok az tıbbi kanıtın olduğu bilinmektedir. Bu açıdan bakıldığında ise kapsamlı ve doğru bir tedavinin yalnızca uzman bir hekim tarafından ve klinik veya hastane ortamında gerçekleştirilebileceğini söylemek mümkündür.

Öte yandan ispatlanan bir bilgi olmamakla birlikte bazı bitkilerin genital siğillere iyi geldiğine dair söylemler de mevcuttur. Ancak bu bitkisel kürlerin genital siğil tedavisinde kesin sonuç verdiğine dair net bir kanı ortaya koymak doğru değildir.

Bazı durumlarda lezyon yayılımını ve semptomları azaltsa da bu tip tedavilerin de yine hekim bilgisi dahilinde uygulanması tavsiye edilmektedir.

Genital siğil yakıldıktan sonra ne zaman iyileşir?

Siğil yaktırma tedavileri bugün için etkili sonuç alınan yöntemlerden biridir. Uygulama esnasında hastanın hafif ve orta dereceli bir yanma ve batma hissedebildiği bu yöntemde düşük voltajlı elektrokoter kullanılmaktadır.

Uygun hastalarda herhangi bir zararı bulunmayan siğil yakma prosedürü, sonrasında hafif şişlik, ağrı veya kızarıklık gibi geçici semptomlara yol açabilmektedir. Bu yan etkileri ise doğru ağrı kesiciler ile kontrol altına almak mümkündür.

Siğilin büyüklüğüne ve yayılım alanının durumuna bağlı olmakla birlikte, bu tedaviden ortalama 3-4 hafta içinde sonuç alınabilmektedir.

Lazerle yapılan genital siğil tedavisi kalıcı mıdır?

Genital siğiller, vücut direncine bağlı olarak nüks etme ihtimali bulunan lezyonlardır. Bunun ana sebebi ise tedavinin yalnızca siğili ortadan kaldırması ve HPV virüsünü yok edememesidir.

Tedavi seçenekleri arasında öne çıkan cerrahi uygulamalar ve lazer yöntemleri ise hastaların oldukça büyük bir bölümünde nüks ihtimalini azaltan yöntemlerdir. Ancak HPV virüsünün yok edilememesine bağlı olarak genital siğillerin zaman içerisinde tekrarlayabileceğinin de altını çizmek gerekmektedir.

Genital bölgede siğil yakma iz bırakır mı?

Genital siğillerin yakılma işleminde, hastanın doku özelliklerine göre iz kalıp kalmaması durumu değişiklik göstermektedir. Buna göre çok hassas ciltlerde, siğiller yaygın ve büyük boyutta ise tedaviden sonra iz kalabilmektedir.

Öte yandan daha küçük siğillerde çoğunlukla yakma işlemine bağlı herhangi bir iz kalmamaktadır. Bu konu ile ilgili olarak, tedavi öncesinde yapılacak muayenede hekim tarafından hastaya bilgilendirme yapılmaktadır.

Siğil yakma işlemi ne kadar sürer?

Genital siğil yakma işlemi, siğiller üzerine tek tek uygulanan elektrik akımı ile gerçekleştirilmektedir. Bazı durumlarda hastanın konforunu sağlamak amacıyla lokal veya genel anestezi tercih edilebilir.

Prosedür, minimal düzeyde bir cerrahi uygulama olarak kabul edilir. Uygulama sonrasında bölgede küçük çaplı yaraların olması doğaldır ve bunlar kısa bir zaman içerisinde iyileşmektedir.

Elektrokoterizasyon olarak isimlendirilen uygulama ortalama olarak 5-20 dakikada tamamlanmaktadır. Elbette ki siğillerin büyüklüğü ve yayılma alanı bu sürenin daha uzun olmasına neden olabilir.

Siğil yakma işleminden sonra cinsel ilişkiye girilir mi?

Genital siğil yakma işleminin hemen ardından cinsel ilişkiye girilmemeli ve bölgenin iyileşmesi beklenmelidir. Bu süreç yaklaşık 2-3 hafta kadardır.

İyileşme döneminde ayrıca bölgenin hijyenik olmasına, varsa hekim tarafından önerilen pansumanların eksiksiz yapılmasına özen gösterilmelidir. Bu süreçte bölgeye dokunulduğunda eller mutlaka yıkanmalı ve tahrişe neden olabilecek çamaşırlar giyilmemelidir.