penis ultrason

Penil Doppler Nedir?

Penis Ultrason (Penil doppler) erkeklerde penis anotomisi ve patolojik değişikliklerin görüntülenebildiği invazif olmayan bir görüntüleme yöntemidir.

Penil renkli doppler Peyronie hastalığı, erektil disfonksiyon, penil travma ve priapizm gibi çeşitli rahatsızlıkları değerlendirmek ve teşhis etmek için de kullanılır.

Ayrıca, penisin erektil dokusu içindeki kireçlenmeyi veya yara izini belirlemek için corpora cavernosa’nın da ayrıntılı incelemesi sağlanmış olur. Bu işlem halk arasında penis ultrason yada penis röntgen olarak adlandırılır.

Sertleşme Problemi (erektil disfonksiyon) nedir?

Penil ereksiyon, arteriyel, venöz ve sinir sistemlerinin etkileşimi ile koordine edilen bir yapıdan oluşur. Bu sistemlerin herhangi birindeki bir kusur, cinsel ilişki için yeterli penil ereksiyona ulaşamama veya bunu sürdürememe olarak tanımlanan erektil disfonksiyona neden olabilir.

Penisin toplar damarlarında bir kaçak varsa, bu peniste yeterli sertliğin yakalanamaması anlamına gelir ve bu durum Penil doppler venöz yetmezlik olarak adlandırılır.

”Sertleşme problemi esas olarak 40 yaşından büyük erkekleri etkileyen, yaşla güçlü bir şekilde ilişkili yaygın bir tıbbi bozukluktur. 40 ila 75 yaş arasındaki erkeklerin yaklaşık yarısını etkilediği tahmin edilmektedir.”

Erektil disfonksiyon hem fiziksel hem de psikososyal olarak önemli bir etkiye sahip olabilir.

Sertleşme problemi olan hastalar için görüntülemenin ana rolü vasküler ve vasküler olmayan nedenleri ayırt etmektir.

Hazırlık nasıl olmalı?

Penil doppler çekimi öncesinde hastaya rahat ve bol bir pantolon giymesi tavsiye edilebilir. Hastaya, işlem günü veya 1 gün öncesinde içerisinde sildenafil içeren ilaçlar kullanmaması gerektiği belirtilmelidir. Aksi takdirde hasta işlem sonrasında süresi uzamış ve ağrılı bir ereksiyon süreci geçirebilir.

”Penil renkli doppler yaptırılan gün içerisinde mastürbasyon veya cinsel ilişkiye girilmemesi hasta sağlığı açısından önemlidir.”

Penil doppler testi nasıl yapılır?

Penil doppler yaptıranlar önce sırtüstü muayene masasına uzanır. Daha sonra penis’in üzerine sürülen jel yardımıyla ultrason probu penis üzerinde gezdirilerek enine ve boyuna kesitlerde görünümler alınır. Erkeklerde renkli doppler sırasında genel gizlilik ve mahramiyet hususlarına dikkat edilmelidir.

Ultrason muayenesi önce penis sarkıkken yapılabilir, ardından ereksiyon sağlamak için vazoaktif ilaçlar enjekte edilerek peniste ereksiyon sağlandıktan sonra renkli doppler yapılır.

Bu ilaç, penise doğrudan enjekte edildiğinde çoğu erkekte penis ereksiyonunu indükleyerek penil arterlerin genişlemesine ve dakikalar içinde penise kan akışının artmasına neden olur.

Vazoaktif ilacı uygulamadan önce, hastaya priapizm, hipotansiyon, hematom ve enjeksiyon sonrası ağrı gibi olası komplikasyonlar hakkında bilgi vermelidir. Bunların yanında, penise enjeksiyon konusunda hasta gergin olabileceğinden, enjeksiyonun rahatsız edici olabileceği, ancak genellikle ağrılı olmadığı konusunda hastayı bilgilendirmekte fayda vardır.

Enjeksiyon, penisin orta hattından kaçınarak 90 derecelik bir açıyla uygulanmalıdır. Penisin üst kısmına saat 12 olarak bakıldığında, doğru enjeksiyon yeri saat 9-11 veya saat 1-3 arasındadır.

Enjeksiyonu uyguladıktan sonra hasta penisini 40-60 saniye boyunca sıkıca tabanından tutmalıdır. Hasta maksimum faydayı sağlamak için istenirse erotik uyaranlarla 5-10 dakika odada yalnız bırakılmalıdır.

Vasküler değerlendirmeler yapıldıktan sonra, ultrason probu penisin dışına çapraz olarak hareket ettirilir. Ayrıca, penis üzerindeki fibröz plakların yeri ve boyutuna özellikle dikkat edilmelidir.

Uygulama sırasında iki kavernöz arterden en az birinin görüntülerini almalı, çapları belirlenmeli ve tüm hastalar için penisteki kan akış hacimleri kayıt edilmelidir.

Penil ultrasonografi tamamlandığında ve gerekli tüm ölçümler kaydedildikten sonra, uzun süreli bir ereksiyon olup olmadığını izlemek için penil renkli doppler yaptıranlar en az 30-60 dakika uygulamanın yapıldığı sağlık merkezinde kalabilir. Penil doppler normal degerleri gözlemlendiğin bu süre daha da kısalabilir.

Ereksiyon, testin tamamlanmasının ötesinde sürerse, uzun süreli ereksiyonun önlenmesi için az miktarda adrenalin enjeksiyonu gerekebilir.

Penil doppler yan etkileri?

• Ereksiyon iğnesi ile ağrılı enjeksiyon; bu, penisin içindeki sinirin normal olup olmadığını görmek için yapılan testin bir parçasıdır. Sinir problemleri olan bir hasta birkaç saat boyunca şiddetli ağrı hissedebilir.
  • Enjeksiyon bölgesinde küçük morarma (siyah ve mavi) veya kanama; Aspirin veya antikoagülan (kumadin veya heparin) alındığında bu daha sık olur.
  • Enjeksiyondan sonra normalde birkaç dakika içinde kaybolan sersemlik hissi; Bu bazen sinir problemleri olan  hastalarda olur.

Penil renkli doppler fiyatları?

Penil doppler ankara da sağlık merkezleri arasında farklılık gösterebilir ancak yaklaşık aynı fiyatlarda seyreder. Penil doppler ultrason testi işlemi yapacak olan Radyolog’un tecrübesi ve kullanılan cihaz teknolojisi önemli kriterler arasında yer alır.

Penil renkli doppler ultrason ağrılı mı?

”Penil renkli doppler ultrason da normalde herhangi bir ağrı olmaz. Sertleşmeyi sağlayacak olan ilacın penis iğnesi ile penise enjeksiyonu sırasında hafif bir sızı olabilir.”

Penis Ultrason ne kadar sürer?

Bu inceleme ortalama 20 dakika içerisinde ağrısız bir şekilde tamamlanır.

Penis Ultrason incelemesini kim yapar?

Bu inceleme, penis anatomisini, damar yapısını ve fizyolojik ereksiyon döngüsü hakkında bilimsel bilgilere haiz ve alanında tecrübeli bir radyoloji uzmanı tarafından yapılmalıdır. Birçok klinik, özel muayenehane ve penil doppler yapan devlet hastaneleri bu incelemeyi yapabilmektedir.